Sokan abban a tévedésben élnek, hogy a sikeres online kereskedelem kulcsa a profi és egyedileg kidolgozott virtuális bolt, amiben hemzsegnek a grafikus elemek, mozgó ablakok. Valójában szép és egyedi megoldás lehet, ami a látogatót néhány másodpercig meg is ragadja, de a vásárlói felhozatalban ez mit sem segít!
A webshop árak megszabásánál kimondottan csak fejlesztési órabérről beszélhetünk, hiszen a létrehozásnál más költségtételek nem jelentkeznek. Habár egyes esetekben még külön tételben szokták megállapítani a software árát, de ezt a praktikát az utóbbi időben egyre többen elvetik. Egy ilyen egyedi kidolgozású webáruházzal sok száz órát is eltölthet a fejlesztő, ami azt jelenti, hogy akár milliós nagyságrendű webshop árak keletkeznek. A leendő online kereskedőnek tudnia kell, hogy a webshop árak egyáltalán nem fogják befolyásolni az üzletének a működését. Miután kiépítette a virtuális boltot és működésbe helyezte, az egyetlen dolog ami számít, az a helyes módon kiválasztott marketing, aminek segítségével vásárlókhoz juthat. Az, hogy pontosan mennyit költött előtte a webáruházra, ebben a fázisban már nem érdekes.
A vásárlói közeg becsalogatásért a keresőoptimalizálás meg a jól választott marketingkampányok tömege felel és az erre fordított befektetés mértékétől függ a hatékonyság. Azonban, arra mindig figyelni kell, hogy a virtuális bolt olyan szoftware megoldásra épüljön, hogy a keresőoptimalizálás feltételei biztosítva legyenek. Ha a webáruház készítési árak piacát tekintjük, három alapvető árkategóriát lehet elhatárolni.
Az első szinten az ingyenes sablonokra épült boltok helyezkednek, amelyek egy bizonyos szintig jól üzemelnek. A webáruház készítési árak második szintjén helyezkednek el a bérelhető virtuális boltok, amelyek tökéletesen megfelelhetnek bármilyen igénynek, de azért itt is vannak megkötések. A webáruház készítési árak legfelső szintjén helyezkednek el az egyedi kiépítésű webshopok, ahol a megrendelő fantáziálhat, ha elegendő anyagi kerete van hozzá.
yatoo hozzászólásai